2009. január 15., csütörtök

Vision Zero bemutatkozó levél

Közlekedésbiztonság-civil kontroll

Hosszabb előkészítés után, 2008 júniusában kezdte meg tevékenységét a Vision Zero Magyar Országos Közlekedésbiztonsági Egyesület. Az egyesületet tagjai abból a célból hozták létre, hogy a közúti, a polgári légi, a vízi, és a vasúti közlekedés biztonságának megteremtése, fokozása és védelme érdekben hatékonyan és együttesen lépjenek fel a balesetek megelőzésében, a közlekedés biztonságának megteremtésében és folyamatos fenntartásában. Az Egyesület működési területe az Európai Unió, célja továbbá az országos, egységes és átfogó civil kontroll biztosítása az állami és hatósági szervezetek közlekedésbiztonságot érintő, rendkívül összetett és tagolt, sokszor rendezetlen tevékenysége felett. Ugyancsak feladatának tekinti az Egyesület, hogy a közlekedés és kiemelten a közúti közlekedés valamennyi „tényezője” – közlekedő ember, közlekedési eszköz és közlekedési pálya – vonatkozásában az Európai Unió követelményeihez is igazodóan elősegítsen, kezdeményezzen, támogasson és kikényszerítsen minden olyan szakmailag és intézményesen előkészített cselekvést, jogalkotást, szabályozást, amely a közlekedésbiztonság és kiemelten a közúti közlekedés biztonságának radikális javulását, a balesetek halálos áldozatai számának jelentős csökkenését eredményezi. Ilyen a régóta halogatott új, a korábbitól filozófiájában is eltérő KRESZ megalkotása, amelynek folyamata jelenleg rendkívül lassú, részleteiben egyelőre ismeretlen. Cél továbbá a közlekedés valamennyi szereplője számára a közlekedésbiztonsághoz rendelve szakmai érdekképviselet, jogi segítség és képviselet biztosítása. Az alapítók véleménye szerint átfogó és következetes civil kontroll nélkül a közlekedésbiztonság területén jelentős javulás nem érhető el, a közlekedésbiztonság ügye az évente 400-500 milliárd forintos ténylegesen bekövetkezett kárösszeg ismeretében a jelenleg ilyen célra felhasználható, néhány milliárd forintos keretre tekintettel jelentősen alulfinanszírozott.
Meggyőződésük, hogy pozitív változás csak akkor érhető el, ha ahhoz a közlekedésben részt vevő valamennyi szereplő gazdasági és szakmai erejéhez, súlyához mérten személyesen is hozzájárul. El kell érni, hogy a közlekedéssel összefüggésben beszedett szabálysértési és közigazgatási bírságokat teljes összegben a közlekedésre nevelésre, a balesetek megelőzésére, a közlekedés ellenőrzésére, infrastruktúra-fejlesztésre, vagy akár a közösségi közlekedési formák kiterjesztésére, társadalmi elfogadottságának javítására lehessen csak fordítani. Rendet kell tenni a közlekedési igazgatási vonatkozásokban meglévő rendezetlenségek terén. A közlekedés biztonságának megteremtése nem csak az állami, hatósági szervek feladata, a „civileknek” is komoly lehetőségünk van a cselekvésre.
A VISION ZERO egyesület három tagozatban – Humán Tagozat, Jármű Tagozat és Infrastruktúra Tagozat – végzi tevékenységét.
Az Egyesület vezetősége szívesen áll minden érdeklődő rendelkezésre, hiszen a közlekedésbiztonság ügye mindenki számára támogatandó, remélve, hogy hamarosan tagként, aktív közreműködőként is köszönthet minél többeket, magánszemélyeket és cégeket is az egyesület tagjai között.

Az Egyesület számára külön öröm, hogy egy olyan, kihívásokat sem nélkülöző versenyen, kalandtúrán, mint a Budapest-Bamakó rally, megjelenhet az Info-Frame csapat jóvoltából, annak önzetlen támogatásával a közlekedésbiztonság ügye.
A lehetőséget ezúton is köszönjük Győrfi Piroskának és Serényi Sándornak, őszintén drukkolunk nekik a sikeres, és valamennyi résztvevőnek, elsősorban a balesetmentes versenyzéshez, a minél jobb eredmény eléréséhez.

Budapest, 2009. január 15.

Dr. Buzási Gábor
főtitkár
s.k.

Nincsenek megjegyzések: